wtorek, 4 grudnia 2012

Renesansowe Archetypy: Rzeźbiarz II

Dziś przedstawimy Wam jednego z najbardziej znanych artystów południa Imperium, szczególną sławą cieszącego się w Combrai. Człowieka o mieszanym, góralsko-realmickim, pochodzeniu. Michael MacBright, bo tak nazywa się ta ciekawa osoba, słynie jako prawdziwy mistrz kamienia, potrafiący kształtować go w niezwykle realistyczne i piękne figury. Niektórzy zawistnicy mawiają, że za jego talentem stoi magia, a on sam miast rzeźbić, zamknięty w pracowni śpiewem zmusza kamienne bloki do przybrania ludzkich i zwierzęcych kształtów. Może dzięki poniższemu tekstowi dowiecie się o nim czegoś więcej.

Autorem tego, co dalej, jest Piotr „Myszkin” Mysłek, który obmyślił i ożywił tę niezwykłą postać.

„Michael MacBright urodził się wśród Górali, wychowała go jednak realmicka matka. Po niej odziedziczył większość cech, tak ciała jak i umysłu. Nasz bohater jest niezwykle barwną postacią. Los uczynił go osobą pełną paradoksów. To Półelf, mieszkający na ziemiach Laion, świadom jednak pochodzenia swych przodków i dokonań klanu MacBright. Już za młodu został rozpoznawalnym i szanowanym artystą, do czego przyczyniły się tak  twórcza natura jak i jego Żywioł Pokrewny, którym jest Ziemia. Elfie oczy, które odziedziczył po matce również pomagały mu kształtować kamień, dostrzegać jego skazy i ukryty potencjał. W końcu wszystko na Stworzeniu posiada swoje odbicie w Mocy, swoją unikalną aurę. Michael urodził się z niezwykłym darem, którego zazdrości mu wielu artystów.

Mieszane pochodzenie Michaela wpłynęło na specyficzną listę Dziedzictw. Wśród nieaktywnych znalazły się Elfie Uszy i Elfia Budowa Ciała. Góralska krew przyćmiła elfią, sprawiając, że rzeźbiarz nie jest tak szczupły jak większość Realmitów a jego uszy są zupełnie zwyczajne. Ostatnim z Dziedzictw MacBrighta są Przodkowie. Mimo dokonań klanu, z którego pochodzi, Półelf od dawna nie utrzymywał kontaktu z rodziną ojca a z racji małego podobieństwa nikt nie skojarzy szczupłego artysty z plemieniem wojowników.

Artystę definiują jego Umiejętności. W przypadku Michaela najważniejszą jest rzecz jasna genialna(6) Zdolność artystyczna. Dzięki niej postać zyskuje dodatkowe 2 punkty Mocy na doskonalenie swych dzieł. Z kolei mistrzowskie(5) Rzemiosło pozwala Półelfowi nie tylko na tworzenie rzeźb, ale projektowanie całych kaplic, ogrodów czy kamienic a także zapewnia dochody. Jego zdolności przekładają się na Reputację, czyniąc go regionalną sławą. W końcu świetna(4) Manipulacja to efekt życia wśród Laionickiej szlachty, Michael obraca się w wyższych sferach gdzie kłamstwa i pochlebstwa a także umiejętność oczarowania kolejnej muzy mogą przesądzić o karierze artysty. Wspiera się na tym polu również dobrą (3) Etykietą.
Styl MacBrighta łączy w sobie cechy inspiracji dziełami dawnych artystów(dobra Historia) i motywy sztuki i architektury Elfów (średnia Wiedza o Elfach). Listę Umiejętności Michaela zamykają kiepskie Atak, Wyważenie, Alchemia i Wysportowanie. To efekt wychowania przez matkę według zasad szkolenia Zabójcy (które zapewnia również bonus do Zręczności). Artysta nie podążył jednak tą ścieżką, dlatego umiejętności pozostały na niskim poziomie (nigdy jednak nie wiadomo kiedy mogą się przydać). Na koniec średnie Języki niezbędne są w podróżach po dworach. Realmita na co dzień porozumiewa się w niższym elfim, jednak charakter jego pracy zmusza do częstych kontaktów z dostawcami materiałów i kupcami. Dlatego też obsprach jest jego drugim językiem. Pamiątka z dzieciństwa spędzonego wśród Górali jest w końcu język klanowy.

Michael ma dwóch bliskich Przyjaciół (3 punkty). Jednym z nich jest Krasnolud z kasty Karlungów. Artysta często z nim współpracuje i u niego zaopatruje się w materiały. Drugim jest Góral, przyjaciel z młodości, którego Półelf zatrudnił jako ochroniarza. Koncepcję postaci uzupełniają Wady. Dziedzic Magów podkreśla magiczne dziedzictwa MacBrighta. Zapiekła Zemsta z kolei daje postaci cel. Jest nim zabicie znienawidzonego Laionickiego magnata. Nasz bohater ma już plan. Dzieła Michaela potrafią zachwycić, gdy jednak artysta ożywi magicznie swe rzeźby, potrafią one znacznie więcej. Ostatnią Wadą jest Słabo Kojarzący. Półelf zaniedbał trochę edukację i jest tylko przeciętnie Inteligentny, ale jego kariera po prostu skupiona jest wokół dobrze rokującej Charyzmy.

Naturą Michaela jest Rzezimieszek. By utrzymać się na szczycie i nie stracić swej pozycji gotów jest wykorzystywać błędy innych. Strata innego artysty jest jego zyskiem. Cnota to Siła Woli. Półelf kształtuje kamień według swej wizji a poprzez swoje dzieła wpływa na innych ludzi. Mimo tego, że cieszy się życiem i owocami swej popularności, młodego wieku i powodzenia u kobiet nie uznaje kompromisów i zawsze stawia na swoim. Stąd Moc jako aspekt właściwej Cechy.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz